اخبار روز

۲۵ هزار نفر محل آتش‌سوزی جنگل‌ها در غرب کانادا را ترک کردند

۲۵ هزار نفر محل آتش‌سوزی جنگل‌ها در غرب کانادا را ترک کردند

۰۶:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش رویترز، پارک ملی جاسپر که سالانه میزبان بیش از ۲ میلیون گردشگر است، اوایل صبح سه‌شنبه به وقت محلی تخلیه شد. به گفته مقام‌های کانادایی، در هنگام انجام تخلیه بازدیدکنندگان، حدود ۱۵ هزار نفر در محل بودند.

تصاویر ویدیویی ترافیک سنگین خودرو‌ها را نشان می‌دهد که بیانگر هجوم مردم برای دور شدن از محل آتش‌سوزی و خروج ۱۰ هزار نفر از محل سکونت خود است.

در حال حاضر، ۱۷۰ مورد آتش‌سوزی جنگلی در استان آلبرتا و ۳۷۵ آتش‌سوزی دیگر در استان بریتیش کلمبیا وجود دارد که ۲۷۵ مورد آنها خارج از کنترل قلمداد شده است.

کریستی تاکر از مقام‌های آلبرتا نسبت به وخامت اوضاع هشدار داد و گفت که آتشنشان‌ها برای رویارویی با شرایط سخت‌تر آماده می‌شوند.وی اظهار کرد که جبهه هوای سرد و تغییر جهت وزش باد «شدت برخی آتش‌سوزی‌ها در آلبرتا را بیشتر می‌کند.»

مقام‌های آلبرتا دوشنبه از مردم خواستند که آتش‌سوزی جنگل‌ها، جاده‌هایی را که به سمت جنوب این استان می‌روند تهدید می‌کند و مردم بهتر است که به سمت غرب و استان بریتیش کلمبیا بروند.

کانادا سال گذشته شدیدترین آتش‌سوزی‌ها جنگلی را تجربه کرد به طوریکه بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ مورد آتش‌سوزی جنگلی در این کشور رخ داد و ۱۵ میلیون هکتار از جنگل‌ها و مناطق دیگر را فرا گرفت. این رقم، هفت برابر میانگین سالانه آتش‌سوزی‌ها در این کشور بود.

مقام‌های دولت فدرال کانادا در ماه آوریل هشدار دادند که با توجه به افزایش دمای بیش از حد در بهار و تابستان ممکن است امسال نیز یک فصل دیگر از آتش‌سوزی‌ها «فاجعه‌بار» در این کشور تکرار شود.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا